Master of the strings, Al Di Meola, who turn his back on over-ambitious manual dexterity as in "Elegant Gypsy" to concentrate more on musical substance, demonstrates his intensive work with the material in the follow-up album "Casino". For example in "Egyptian Danza", an amalgamation of melodies which circle around one another and evoke with light electronics the contrasting worlds of the Orient, Occident and New World. A far sharper sound is conjured up in "Chasin‘ The Voodoo", which escalates to an extremely tightly-knit continuous fire, infused with the maestro‘s familiar guitar sound. Di Meola - with himself alone - combines the idea of multiple rhythms and parts: In the "Fantasia Suite For Two Guitars", four miniatures with percussive zapateado and whirling flamenco, he accompanies himself thanks to multi-tracking. All great stuff, but the best comes last: in the lengthy title number "Casino" all powers come together to create a magnificent performance with varying tempos, layered patterns, deceptive metrical changes and, of course, guitar playing of the highest order. This Speakers Corner LP was remastered using pure analogue components only, from the master tapes through to the cutting head. More information under http://www.pure-analogue.com. All royalties and mechanical rights have been paid.
Saitentänzer Al di Meola, der bereits in "Elegant Gypsy" seine anfangs übermotivierte Fingerartistik in ein Plus musikalischer Substanz umgemünzt hatte, verfolgt im Folgealbum "Casino" den Weg zu höher konzentrierter Arbeit mit dem Material. Zum Beispiel "Egyptian Danza", ein Komplex umeinander kreisender Melodien, die elektronisch leicht aufgeladen das Spannungsfeld von Orient, Okzident und neuer Welt beschreiben. Klanglich weitaus schärfer steigert sich "Chasin’ The Voodoo" zum hochverdichteten Dauerfeuer, durchzogen vom vertrauten hellen Saitensound des Meisters, der die Idee multipler Rhythmen und Stimmen in Personalunion mit sich selbst umsetzt: In der "Fantasia Suite For Two Guitars", vier Miniaturen, denen krachender Zapateado wie flirrender Flamenco innewohnt, begleitet sich Meola dank Multitracking eigenhändig. Nach so viel Gutem kommt das Beste zum Schluss: Im ausgedehnten Titel-Stück "Casino" ballen sich die versammelten Kräfte zum ganz großen Spiel aus wechselnden Tempi, überlagerten Patterns, metrischen Schiebetricks und natürlich souveräner Gitarrenkunst. Diese Speakers Corner Produktion wurde unter Verwendung von analogem Masterband und Mastering 100% rein analog gefertigt. Mehr Informationen unter http://www.pure-analogue.com. Alle Lizenzen und GEMA-Beiträge wurden abgeführt.