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Ron Carter: All Blues (LP 180g)

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pp6037
UPC:
5060149622315
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Format:
1LP 180g 33rpm
Release date:
24.03.2016
Genre:
Jazz
Original Cat.#:
Pure Pleasure CTI 6037

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Bassist Ron Carter had long been Creed Taylor’s first-choice bassist on record dates stretching as far back to the classic Gil Evans recording "Out Of The Cool" in 1960. Carter was the first bass choice for many Creed Taylor productions throughout the 1960s for the Impulse, Verve, MGM and A&M/CTI labels, even while the bassist was recording and touring as part of the Miles Davis Quintet. And it was Ron Carter’s dulcet tones and swinging accompaniment on the double bass that drove nearly every CTI album since 1970 into the overdrive that its soloists are often given sole credit for. Surprisingly, though, Ron Carter’s second CTI recording, "All Blues", fell well below the radar. It was hardly noticed when it was first issued in early 1974 (his 1973 CTI debut, "Blues Farm", which was hardly a hit, still remains better known). Interestingly, it’s probably among the best of the albums the bassist waxed for the CTI label between 1973 and 1976. This is due in no small measure to the commanding presence of tenor saxophonist Joe Henderson on “A Feeling”, “117 Special”, “Rufus” and “All Blues”. Carter here also solidifies a simpatico musical kinship with pianist Roland Hanna, who he’d first played with on a European tour in 1969. Hanna is especially featured on the florid trio feature, “Light Blue” (not the Monk piece), as well as Carter’s bop-y “Rufus” (not the Archie Shepp piece). Not surprisingly, Ron Carter dominates the proceedings, with his especially distinctive bass helming any number of attractive solo features (not to mention the overdubbed bass 'solo' of “Will You Be Mine”). Doug Payne/Jazzonline

Seit den Aufnahmen zu Gil Evans’ "Out Of The Cool“ 1960 war Ron Carter bevorzugter Bassist für den Produzenten Creed Taylor. Carter war erste Wahl für die Position des Bassisten bei vielen Produktionen von Creed Taylor während der 1960er Jahre für die Plattenfirmen Impulse, Verve, MGM und A&M/CTI, selbst zu Zeiten, wo der Bassist als Mitglied des Miles Davis Quintetts an Plattenaufnahmen und Tourneen teilnahm. Wobei es an Ron Carters wohlklingender und beschwingter Kontrabass-Begleitung lag, dass er bei beinahe jedem CTI-Album ab 1970 als Tempobeschleuniger wirkte, was oft genug allein den Solisten zugeschrieben wurde. Erstaunlicherweise verschwand jedoch Ron Carters zweite Aufnahme bei CTI, "All Blues", völlig vom Radar. Sie wurde kaum wahrgenommen, als sie zu Jahresbeginn 1974 erschien (sogar sein Debüt bei CTI 1973, "Blues Farm", das man kaum als Hit bezeichnen kann, ist bis heute bekannter). Interessanterweise gehört sie aber wohl zu den besten Alben, die der Bassist zwischen 1973 und 1976 für CTI aufgenommen hat. Zu keinem geringen Grad ist dies der beherrschenden Präsenz des Tenorsaxophonisten Joe Henderson bei "A Feeling", "117 Special", "Rufus" und "All Blues" geschuldet. Carter festigt hier auch eine sympathische musikalische Wahlverwandtschaft mit dem Pianisten Roland Hanna, mit dem er erstmalig 1969 während einer Europa-Tournee zusammen gespielt hatte. Hanna sticht besonders hervor aus dem dicht strukturierten Trio-Aufnahmen, was "Light Blue" (wobei es sich nicht um das gleichnamige Stück von Monk handelt) ebenso betrifft wie Carters bop-iges "Rufus" (womit nicht das gleichnamige Stück von Archie Shepp gemeint ist). Wenig überraschend dominiert Ron Carter den Handlungsverlauf, wobei sein besonders ausgeprägter Bass eine beliebige Zahl attraktiver Solofeatures lenkt (gar nicht zu erwähnen das Overdub-Bass-'Solo' von "Will You Be Mine"). Doug Payne/Jazzonline

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