Johnny Cash was a country legend even during his lifetime, although, or perhaps because, he was very different from the numerous country singers with chequered shirts. When performing he chose to wear black as a symbol of solidarity with the oppressed and those who had no rights. His chosen outlaw image was just as convincing as the train-like boom-tiddy-boom sound of his rhythm group who lent their typical sound to many of his 500 songs. At the very zenith of his career, Cash (who himself had committed a few minor offenses) had the idea of singing and playing for the bad guys behind the prison walls for nothing. Initially his suggestion to market the live recording was rejected, but finally his record company decided to release the album "At Folsom Prison". Fired by the success of his jailhouse recording, Columbia Records released "At San Quentin" shortly afterwards. The recording, in which Cash and his combo were frenetically applauded more or less at the end of each verse, exceeded all expectations. Today it is still considered by Cash fans to be the best live recording by the 'man in black'. This Speakers Corner LP was remastered using pure analogue components only, from the master tapes through to the cutting head. All royalties and mechanical rights have been paid.
Johnny Cash war schon Lebzeiten eine Country-Legende, obwohl oder eben weil er sich von den vielen singenden Landburschen im Karohemd deutlich unterschied. Für seine Auftritte wählte er schwarze Kleidung als solidarisches Symbol für Unterdrückte und Entrechtete. Das selbst gewählte Image des Outlaws wirkte ebenso überzeugend wie der lokomotivartige Boom-Chicka-Boom-Sound seiner Rhythmusgruppe, der vielen seiner 500 geschriebenen Songs eindeutigen Erkennungswert verleiht. Auf dem Höhepunkt seiner Karriere zog es Cash, der selber nur ein paar Kleindelikte auf dem Kerbholz hatte, zu den schweren Jungs hinter den Gefängnismauern, für die er auch ohne Gage sang und spielte. Nach anfänglicher Ablehnung seines Vorschlags, diese Mitschnitte zu vermarkten, rang sich die Plattenfirma schließlich doch noch zur Veröffentlichung des Albums "At Folsom Prison" durch. Geläutert vom Erfolg der Knast-Scheibe, gab Columbia wenig später "At San Quentin" heraus. Die Aufnahme, auf der Cash und seine Combo beinahe strophenweise spontane Jubelstürme ernten, übertraf alle Erwartungen und gilt unter Cash-Freunden noch heute als bester Live-Cut des 'Man in Black'. Diese Speakers Corner Produktion wurde unter Verwendung von analogem Masterband und Mastering 100% rein analog gefertigt. Alle Lizenzen und GEMA-Beiträge wurden abgeführt.