Renée Fleming: Dark Hope - LP 180g Vinyl

Khiov Music

€43,00
(No reviews yet) Write a Review
SKU:
KM43053
UPC:
8808678160536
Availability:
Items on stock ships within 2 days. To order out of stock items, contact us on orders@sepeaaudio.com. We will update you on availability.
Shipping:
Calculated at Checkout
Edition:
1x LP Vinyl, Pressed in Germany
Rotation Speed:
33rpm
Record Weight:
180g
Vinyl Record Type:
LP
Khiov Music Cat#:
KM43053
Released:
4.11.2016 in South Korea
Original Release:
2010 Label Mercury Cat# 2739699
Genre:
Pop-Rock
Artist:
Renée Fleming
Adding to cart… The item has been added

It’s fitting that Renée Fleming, 'the people’s diva', would make an album of pop songs that feels more like a labor of love than a crossover attempt. "Dark Hope" is filled with songs and arrangements that wouldn’t appear on a typical attempt to bring a classical vocalist into the mainstream -- witness her dark, intricate take on the Mars Volta’s “With Twilight as My Guide”. It should almost go without saying that Fleming's voice is just as remarkable here as it is in her usual milieu, but the album proves time and again that she is game for just about anything. Fleming learned how to sing in the more intimate, confessional style that "Dark Hope's" singer/songwriter and alternative rock fare requires just for this project; combined with her interpretive gifts, she does a masterful job of remaining true to the spirit of the original songs while offering her own twists on them. Her voice dances over the wordy, syllable-heavy lyrics of Willy Mason's “Oxygen”, brings a mature moodiness to “Stepping Stone” that was lacking in Duffy's spitfire version, and remains connected to the intimacy in the Arcade Fire’s “Intervention” even as the song swells around her. Indeed, "Dark Hope's" swelling arrangements are as much a weakness as they are a strength: at times, it feels like the album’s producers didn’t trust that her gorgeous voice singing these songs would be enough of a draw. Fleming is divinely torchy on Muse's “Endlessly”, but her trip-hop-tinged surroundings are no match for her rich vocals. Her interpretation of Band of Horses' “No One’s Gonna Love You” is let down by an arrangement that sounds like generic alt-pop -- though, on the other hand, it’s a relief that it doesn’t sound like "A String Tribute" to Band of Horses. Despite these problems, both of these songs are among "Dark Hope's" standout tracks, along with the subtly sultry electro-folk turn on Jefferson Airplane’s “Today” and the urgent yet airy reading of Death Cab for Cutie's “Soul Meets Body”. It’s just frustrating that even songs as revered as Leonard Cohen's “Hallelujah” -- which is virtually a standard at this point -- are burdened with anything that takes away from a voice as remarkable as Fleming's singing a melody that powerful. She deserves credit for undertaking such a bold enterprise.

Es ist passend, dass Renée Fleming, die Publikums-Diva, ein Album mit Popsongs gemacht hat, das sich eher wie eine Herzenssache als wie ein Crossover-Versuch anfühlt. "Dark Hope“ besteht aus Stücken und Arrangements, die man gewöhnlich nicht mit dem Versuch verbindet, eine Klassiksängerin in den Mainstream zu bringen — man höre nur ihre dunkle und komplexe Herangehensweise an Mars Voltas “With Twilight as My Guide”. Unnötig zu erwähnen, dass Flemings Stimme genauso bemerkenswert ist wie in ihrem gewohnten Genre, aber das Album beweist, dass sie für praktisch jeden Musikstil geeignet ist. Renée Fleming hat gelernt, in dem intimeren, bekenntnishaften Stil zu singen, den der Singer/Songwriter- und alternative Rockstil von "Dark Hope" speziell für dieses Projekt erfordert; in Kombination mit ihrer Begabung zur Interpretation versteht sie es meisterhaft, dem ursprünglichen Geist der Songs treu zu bleiben und ihnen gleichzeitig ihre persönliche Note zu verleihen. Ihre Stimme tanzt geradezu über die wort- und silbenreichen Verse von Willy Masons "Oxygen", verleiht "Stepping Stone" eine wohlüberlegte düstere Stimmung, die Duffys Spitfire-Version fehlte, und bleibt in "Intervention" von Arcade Fire auch dann in intimer Stimmung, wenn die Begleitung um ihren Gesang herum anschwillt. Tatsächlich sind die voluminösen Arrangements bei "Dark Hope" Schwäche und Stärke gleichermaßen: zeitweise hat man das Gefühl, die Produzenten des Albums hätten kein Vertrauen in die Zugkraft von Flemings großartiger Stimme. Ihre Interpretation von Muses "Endlessly" eignet sich zum Feuerzeugschwenken, aber ihre trip-hop-angehauchte Umgebung wird ihrem vollen Gesang nicht gerecht. Ihre Interpretation von "No One’s Gonna Love You" (Band of Horses) verliert durch ein Arrangement, das wie gewöhnlicher Alt-Pop klingt – obwohl man andererseits froh sein kann, dass es keinen Anklang von 'Ein Tribut der Klassik an Band of Horses‘ hat. Trotz der genannten Probleme gehören diese beiden Songs zu den herausragenden Stücken auf "Dark Hope", ebenso wie die leicht schwüle Elektrofolk-Variante von Jefferson Airplanes "Today" oder die drängende und doch luftig-leichte Interpretation von "Soul Meets Body" von Death Cab for Cutie. Fleming verdient Anerkennung dafür, dass sie dies kühne Unterfangen auf sich genommen hat.

Vinyl records carry warranty of 2 years if treated properly. More info find here. No returns of used product.