John Hicks: Hells Bells - LP 180g Vinyl, Remastered

Pure Pleasure

€34,00
(No reviews yet) Write a Review
SKU:
pp8002
UPC:
5060149622896
Availability:
Items on stock ships within 2 days. To order out of stock items, contact us on orders@sepeaaudio.com. We will update you on availability.
Shipping:
Calculated at Checkout
Edition:
1x LP Vinyl, Remastered, Analogue Limited Edition Audiophile Remastering
Rotation Speed:
33rpm
Record Weight:
180g
Vinyl Record Type:
LP
Pure Pleasure Cat#:
pp8002
Released:
11.2.2019 in UK
Original Release:
1980 Label Strata-East Cat# SES-8002
Genre:
Jazz
Artist:
John Hicks
Adding to cart… The item has been added

John Hicks (1941-2006) gave much to jazz over several decades but never really received the appreciation he so richly deserved. As a pianist, he proved himself in the Art Blakey and Betty Carter universities. He was also the prototypical musician's musician, a first-call pianist for many jazz greats and a magnificent accompanist to the art's best saxists, including Pharoah Sanders, Arthur Blythe, Chico Freeman, Archie Shepp, and David Murray.  He was often accused of hovering in McCoy Tyner's shadow, which is unfair and untrue. But he evinced a great fondness for Coltrane's music and was often heard on many a Coltrane tribute, showing affection for the saxophonist and his appreciation for Tyner's contribution to Coltrane's finest music. Another facet of John Hicks' career, which gets even less attention than his wondrous playing, is his ability to craft identifiable compositions that are wandering and melodic, suggestive and malleable yet memorable all at once. It would be difficult to conceive the ideal tribute to John Hicks. As a jazz contributor, he wasn't easily pigeon-holed. While he was always a (straight) jazz player, he skirted the edges of free jazz and pure romanticism that neither side ever appreciates in the other. But both camps could find moments of joyous life in all the ways Hicks chose to express himself. He was an unmistakably perfect accompanist in any mode.  

John Hicks (1941-2006) hat dem Jazz über mehrere Jahrzehnte hinweg viel gegeben, aber nie wirklich die Anerkennung erhalten, die er so sehr verdient hat. Als Pianist bewies er sich in den Bands von prägenden Künstlern wie Art Blakey und Betty Carter. Er war auch der Prototyp des Musikers der Musiker, ein erstklassiger Pianist für viele Jazzgrößen und ein großartiger Begleiter der besten Saxophonisten der Kunst, darunter Pharoah Sanders, Arthur Blythe, Chico Freeman, Archie Shepp und David Murray. Er wurde oft beschuldigt, sich in McCoy Tyners Schatten zu bewegen, was unfair und unwahr ist. Aber er hegte eine große Vorliebe für Coltranes Musik und wurde oft auf Coltrane Tribut zollendenen Konzerten gehört, zeigte große Sympathie für den Saxophonisten und Anerkennung für Tyners Beitrag zu Coltranes bester Musik. Eine weitere Facette von John Hicks' Karriere, die noch weniger Aufmerksamkeit erfährt als sein wundersames Spiel, ist seine Fähigkeit, identifizierbare Kompositionen zu schaffen, die wandernd und melodisch, suggestiv und formbar und doch unvergesslich zugleich sind. Es ist schwierig, John Hicks künstlerisches Leben angemessen zusammen zu fassen. Als Begleiter passte er in keine Schublade. Während er immer ein (straighter) Jazzer war, lotete er die Grenzen des Free Jazz und der reinen Romantik aus, wobei beide Seiten unvereinbar scheinen. Aber beide Lager konnten Momente der Lebensfreude in all den Formen finden, in denen Hicks sich ausdrückte. Er war ein unverkennbar perfekter Begleiter in jeder Lebenslage.  

Vinyl records carry warranty of 2 years if treated properly. More info find here. No returns of used product.