Lee Konitz: Inside Hi-Fi - LP 180g Vinyl, Limited, Remastered

Pure Pleasure

€34,00
(No reviews yet) Write a Review
SKU:
pp1258
UPC:
5060149622735
Availability:
Items on stock ships within 2 days. To order out of stock items, contact us on orders@sepeaaudio.com. We will update you on availability.
Shipping:
Calculated at Checkout
Edition:
1x LP Vinyl, Limited, Remastered, Analogue Limited Edition Audiophile Remastering
Rotation Speed:
33rpm
Record Weight:
180g
Vinyl Record Type:
LP
Pure Pleasure Cat#:
pp1258
Released:
26.3.2018 in UK
Original Release:
1956 Label Atlantic Cat# 1258
Genre:
Jazz
Artist:
Lee Konitz
Adding to cart… The item has been added

This excellent recording features altoist Lee Konitz with two separate quartets during 1956. Either guitarist Billy Bauer or pianist Sal Mosca are the main supporting voices in groups also including either Arnold Fishkind or Peter Ind on bass and Dick Scott on drums. The most unusual aspect to the set is that on the four selections with Mosca, Konitz switches to tenor, playing quite effectively in a recognizable cool style. The overall highlights of this enjoyable album are "Everything Happens to Me", "All Of Me", and "Star Eyes", but all eight performances are well played and swinging. Scott Yannow   The introduction of Konitz’s tenor during this period is emblematic of this. His premiere tenor recordings on ’56’s "Inside Hi-Fi" document how Konitz first translated the refinements of his alto conception to the larger horn, even on would-be barn burners as “Indiana” (which also features an excellent solo by pianist Sal Mosca), and began to apply the tenor’s capacity for broader, bolder strokes to such fine alto performances as the bluesy “Cork ‘N’ Bib”. The contrasts between Konitz’s alto and tenor are well-represented on “Kary’s Trance”, which includes choruses on both horns; the track is also one of guitarist Billy Bauer’s finest. Bill Shoemaker

Diese exzellente Aufnahme aus dem Jahre 1956 bringt den Altsaxophonisten Lee Konitz mit zwei verschiedenen Quartetten zu Gehör. Beim einen zählt Gitarrist Billy Bauer, beim andern Pianist Sal Mosca zu den unterstützenden Hauptstimmen in Gruppierungen, zu denen auch Arnold Fishkind oder Peter Ind am Bass bzw. Dick Scott am Schlagzeug gehören. Der ungewöhnlichste Aspekt dieser Zusammenstellung besteht darin, dass bei den vier ausgewählten Stücken mit Mosca Konitz zum Tenorsaxophon wechselt, das er sehr effektvoll in coolem Stil mit Wiedererkennungsfaktor spielt. Die absoluten Highlights dieses höchst erfreulichen Albums sind "Everything Happens To Me", "All Of Me" und "Star Eyes", aber alle acht Stücke sind gut gespielt und swingen. Scott Yannow Die Einführung von Konitz’ Tenorsaxophon steht symbolisch für diese Periode. Seine ersten Tenor-Aufnahmen auf "Inside Hi-Fi" von 1956 dokumentieren, wie Konitz zu Beginn die Finessen seines Verständnisses des Altsaxophons auf das größere Instrument übertrug, selbst bei möglichen Superhits, die einen Saal zum Kochen bringen können, wie “Indiana” (das auch ein exzellentes Solo von Pianist Sal Mosca aufweist). Er begann, die Möglichkeiten des Tenorsaxophons auf breitere, kühnere Partien bis hin zu dem so delikaten Altsaxophon-Spiel wie bei dem bluesigen “Cork ‘N’ Bib” anzuwenden. Die Kontraste zwischen Konitz’ Alt und Tenor sind bestens repräsentiert bei “Kary’s Trance”, in dem Refrains von beiden Instrumenten zu hören sind; dieses Stück ist auch eines der besten von Gitarrist Billy Bauer.

Vinyl records carry warranty of 2 years if treated properly. More info find here. No returns of used product.