Louis Armstrong And His Orchestra: Town Hall Concert Plus - LP 180g Mono Vinyl

Pure Pleasure

€34,00
(No reviews yet) Write a Review
SKU:
pp1443
UPC:
5060149622612
Availability:
Items on stock ships within 2 days. To order out of stock items, contact us on orders@sepeaaudio.com. We will update you on availability.
Shipping:
Calculated at Checkout
Edition:
1x LP Vinyl, Analogue Limited Edition Audiophile Remastering
Rotation Speed:
33rpm
Record Weight:
180g
Vinyl Record Type:
LP
Pure Pleasure Cat#:
pp1443
Released:
21.9.2017 in UK
Original Release:
1957 Label RCA Victor Cat# LPM-1443
Genre:
Jazz
Artist:
Louis Armstrong And His Orchestra
Adding to cart… The item has been added

This album is made of six numbers from the famous Town Hall concert of 1947, plus offerings from four others, which if not perhaps quite so famous are nevertheless all more than worthy of your attention. Armstrong's playing in these days was something to marvel at, and his presence a vitalising effect upon any musicians who teamed up with him. Teagarden never played or sung better than he did here ("St. James Infirmary" to note), but nor for that matter did Bigard, Vic Dickenson, Johnny Hodges, or any of the other musicians who haunt these tracks. The standard throughout is very high, but no one, however well they play, can approach the brilliance of Louis as he soars into his first chorus on "Misbehavin'" with the control and majesty of a seagull on the wing. Teagarden plays well enough on this track, but sandwiched between Louis' solo and a fantastic lead-in to his final chorus, he sounds almost dull by comparison. Save it, "Pretty Mama" is another tour de force, with Louis playing a solo that is supreme for tightness, and relaxation. The two tracks with Duke are full of interest. Hodges blows beautifully. Duke plays some pleasant piano on "Journey", and Pops comes on with a blues vocal which is quite inimitable. "Snafu", a boppish kind of tune, doesn't suit Louis quite so well, but as usual he can dig his way out of any situation with his horn. "Little Girl" and "Mahogany Hall" feature a much more basic beat and Louis plays in a style much nearer New Orleans than was usual in these days. Ory takes a splendid chorus on the second named tune, and the work of both drummers is exceptional. But everything is good and Armstrong's work so consistently brilliant and vastly entertaining, that it is a set you must not miss on any account.

Dieses Album besteht aus sechs Stücken aus dem berühmten Town Hall Konzert von 1947 sowie Zugaben von vier anderen, die, wenn sie auch vielleicht nicht ganz so berühmt sind wie erstere, die Aufmerksamkeit des Hörers doch mehr als verdienen. Armstrongs Spiel war in jenen Tagen bewundernswert und seine Gegenwart hatte einen belebenden Effekt auf jeden Musiker, der mit ihm gemeinsam spielte. Teagarden hat zu keiner Zeit besser gespielt oder gesungen als ebenda ("St. James Infirmary" insbesondere), aber das gleiche gilt für Bigard, Vic Dickenson, Johnny Hodges oder jeden anderen Musiker, der durch diese Stücke geistert. Der Standard ist durchwegs sehr hoch, aber keiner, so gut er auch spielen mag, kann auch nur annähernd die Brillanz von Louis erreichen in dem Moment, wo er den ersten Refrain von "Misbehavin'" so kontrolliert und majestätisch erschallen lässt, das er wie der Flug einer Möwe wirkt. Teagardens Spiel ist sehr gut bei diesem Stück, aber eingeklemmt zwischen Louis' Solo und einer fantastischen Einleitung seines letzten Refrains klingt er beinahe langweiig im Vergleich. Davon abgesehen ist "Pretty Mama" eine weitere Tour de Force, bei der Louis ein Solo von höchster Qualität spielt, sowohl was die Dichte als auch die Entspanntheit angeht. Die beiden Stücke mit Duke sind voller Interesse. Hodges bläst wunderschön. Duke spielt ansprechend Klavier in "Journey" und Pops kommt daher mit einem unnachahmlichen Blues-Song. "Snafu", ein bopartiges Stück, steht Louis nicht ganz so gut zu Gesicht, aber es gelingt ihm wie gewöhnlich, sich mit seiner Trompete aus der Affäre zu ziehen . "Little Girl" und "Mahogany Hall" haben einen viel einfacheren Rhythmus und der Stil von Armstrongs Spiel liegt viel näher bei dem von New Orleans, als es zu dieser Zeit üblich war. Ory bietet einen großartigen Refrain beim zweitgenannten Stück und die Leistung der beiden Schlagzeuger ist außergewöhnlich. Aber alles ist gut und Armstrongs Darbietung so durch und durch brillant und ungemein unterhaltend, dass man den Erwerb dieses Sets keinesfalls versäumen sollte.

Vinyl records carry warranty of 2 years if treated properly. More info find here. No returns of used product.