"Babes In The Wood" is Mary Black's finest, most consistently pleasing album. There is no filler here, and her song selection, culled from new songwriters such as Noel Brazil and classic folkies such as Richard Thompson, is impeccable. The acoustic arrangements (including guitar, piano, mandolin, dobro, and accordion) are carried out by her longtime backing musicians, although the music has a decidedly more pop than Celtic flavor on this album. As with most of her releases, there are many romantic ballads sung with a subtly that adds emotional weight to every song. The main difference on this album is an omnipresent religious tone, whether it's overt in the gospel opener "Still Believing" or just below the surface in songs such as "The Golden Mile". Even a few of the love songs refer to having faith that love will come around again after heartbreak ("Just Around the Corner"). However, the album is peppered with playful, upbeat tunes that propel the album forward to the final song, a wonderful cover of Joni Mitchells’s "Urge For Going". A great introduction to the music of Mary Black, and a must-own for fans.
"Babes In The Wood" ist Mary Blacks bestes und durchgängig überzeugendstes Album. Es gibt keine Füller und die von Ihr ausgewählten Songs von Songwritern wie Noel Brazil oder klassischen 'Folkies' wie Richard Thopmson ist makellos. Die Arrangements (incl. Gitarre, Piano, Mandoline, Dobro und Akkordeon) stammen von Blacks langjährigen Bandmitgliedern, dennoch hat die Musik auf diesem Album entschieden mehr einen Anflug von Pop als keltischer Folklore. Wie auf den meisten ihrer Alben gibt es auch hier eine Reihe von romantischen Balladen, gesungen mit einer Subtilität, die jedem Song emotionales Gewicht verleiht. Der grundlegende Unterschied liegt in einem omnipräsent religiösen Unterton, sei es offensichtlich wie in dem das Album eröffnenden Gospel "Still Believing" oder verhalten wie in "The Golden Mile". Sogar einige der Lovesongs empfehlen bei Liebeskummer das Vertrauen in den Glauben ("Just Around the Corner"). Das ganze Album glänzt mit ausgelassenen und beschwingten Nummern, die es zum letzten Song, einer wundervollen Interpretation von Joni Mitchells "Urge For Going", treiben: eine großartige Einführung in die Musik von Mary Black, ein Muss für Fans.