On the evening of November 29th 1958, on the stage of the Kurhaus in Scheveningen, when Art Blakey grabs the microphone to say »I would like to take a moment and say good evening on behalf of the Jazz Messengers and myself«, everyone knows that he is living a historic moment. Pianist Bobby Timmons has just created the iconic "Moanin'" and saxophonist Benny Golson the famous "Along Came Betty", which the Jazz Messengers mix with compositions by their illustrious companions, Thelonious Monk, Charlie Parker and Dizzy Gillespie. The essence of world jazz is on stage, and is taken up again on this edition forgotten until today.
Als Art Blakey am Abend des 29. November 1958 auf der Bühne des Kurhauses in Scheveningen das Mikrofon ergreift und sagt: »I would like to take a moment and say good evening on behalf of the Jazz Messengers and myself«, weiß Jeder, dass er gerade einen historischen Moment erlebt. Der Pianist Bobby Timmons hatte gerade das ikonische "Moanin'" und der Saxophonist Benny Golson das berühmte "Along Came Betty" geschrieben, das die Jazz Messengers mit Kompositionen ihrer berühmten Weggefährten Thelonious Monk, Charlie Parker und Dizzy Gillespie mischen. Die Essenz des Weltjazz ist auf der Bühne, und wird mit dieser Edition dem Vergessen entrissen, dem es bis heute anheim gefallen war.