Clark Terry: Color Changes - LP 180g Vinyl, Limited, Remastered

Pure Pleasure

€34,00
(No reviews yet) Write a Review
SKU:
pp9009
UPC:
5060149620403
Availability:
Items on stock ships within 2 days. To order out of stock items, contact us on orders@sepeaaudio.com. We will update you on availability.
Shipping:
Calculated at Checkout
Edition:
1x LP Vinyl, Limited, Remastered, Analogue Limited Edition Audiophile Remastering
Rotation Speed:
33rpm
Record Weight:
180g
Vinyl Record Type:
LP
Pure Pleasure Cat#:
pp9009
Released:
30.10.2006 in UK
Original Release:
1961 Label Candid Cat# CJS 9009
Genre:
Jazz
Artist:
Clark Terry
Adding to cart… The item has been added

Possessor of the happiest sound in jazz, flügelhornist Clark Terry always plays music that is exuberant, swinging, and fun. A brilliant (and very distinctive) soloist, he gained early experience playing trumpet in the viable St. Louis jazz scene of the early '40s (where he was an inspiration for Miles Davis) and, after performing in a Navy band during World War II, he gained a strong reputation playing with the big band of Charlie Barnet (1947-1948), the orchestra and small groups of Count Basie (1948-1951), and particularly with Duke Ellington (1951-1959). Terry, a versatile swing/bop soloist who started specializing on flügelhorn in the mid-'50s, had many features with Ellington (including "Perdido") and started leading his own record dates during that era. He recorded regularly in the 1960s including a classic set with the Oscar Peterson Trio and several dates with the quintet he co-led with valve trombonist Bob Brookmeyer. This is one of flügelhornist Clark Terry's finest albums. Terry had complete control over the music and, rather than have the usual jam session, he utilized an octet and arrangements by Yusef Lateef, Budd Johnson, and Al Cohn. The lineup of musicians lives up to its potential, and the charts make good use of the sounds of these very individual stylists. The material, which consists of originals by Terry, Duke Jordan, Lateef, and Bob Wilber, is both rare and fresh, and the interpretations always swing.

Ein fröhlicher und unbekümmerter Jazz-Sound ist das Synonym für Clark Terry - er swingt immer, seine Musik ist überschäumend und der pure Fun. Der brillante und unverwechselbare Solist sammelte erste Erfahrungen in der lebhaften Jazzszene im St. Louis der frühen 40er Jahre und war dort auch Inspirationsquelle für Miles Davis. Während des 2. Weltkrieges spielte er dann in einer Navyband und wurde danach bekannt durch Engagements in der Bigband von Charlie Barnet (1947/8), in dem Orchester und kleineren Bands von Count Basie (1948-1951) und besonders durch seine Zusammenarbeit mit Duke Ellington (1951-59). Die daraus resultierenden Auftritte und Aufnahmen (darunter "Perdido") sind noch in bester Erinnerung, und schon während dieser Zeit leitete der gewandte Swing-/ Bopsolist Terry seine ersten eigenen Aufnahmesessions. Während der 60er Jahre erschienen dann regelmäßig Aufnahmen mit Clark Terry, darunter der Klassiker mit dem Oscar Peterson Trio (Oscar Peterson Trio + One) und einige Dates mit dem Quintett, das er gemeinsam mit dem Posaunisten Bob Brookmeyer leitete. Dies ist eins von Clark Terrys besten Alben. Terry hatte völlige Kontrolle über das musikalische Geschehen, statt der üblichen Jamsession setzte er auf ein Oktett und Arrangements von Yusef Lateef, Budd Johnson und Al Cohn. Die Bandmitglieder entsprechen ihrem Potenzial und die Kompositionen machen regen Gebrauch von den Fähigkeiten dieser individuellen Stilisten. Das Repertoire, bestehend aus Kompositionen von Terry, Duke Jordan, Yusef Lateef und Bob Wilber, ist sowohl außergewöhnlich als auch erfrischend - und die Interpretationen swingen immer.

Vinyl records carry warranty of 2 years if treated properly. More info find here. No returns of used product.