Paul Desmond: Desmond Blue - LP 180g Vinyl, Remastered

Pure Pleasure

€34,00
(No reviews yet) Write a Review
SKU:
pp2438
UPC:
5060149621752
Availability:
Items on stock ships within 2 days. To order out of stock items, contact us on orders@sepeaaudio.com. We will update you on availability.
Shipping:
Calculated at Checkout
Edition:
1x LP Vinyl, Remastered, Analogue Limited Edition Audiophile Remastering
Rotation Speed:
33rpm
Record Weight:
180g
Vinyl Record Type:
LP
Pure Pleasure Cat#:
pp2438
Released:
30.5.2013 in UK
Original Release:
1962 Label RCA Victor Cat# LSP-2438
Genre:
Jazz
Artist:
Paul Desmond
Adding to cart… The item has been added

As intended, this album presents alto sax specialist Paul Desmond as never featured before, with the backing of a string orchestra. The record, filled with such beautiful jazz standards as "My Funny Valentine", "I've Got You Under My Skin", and "Body and Soul", is very rich in texture, yet subtle and mellow overall in mood. It's unyielding purpose: to soothe the souls of its listeners. Desmond's style and tone shine with an alluring quality, and the record is filled with melodies that don't fail to stimulate the sophisticated jazz listener. Desmond's melodies are eloquently detailed and charmingly spun in the midst of the string orchestra arranged and conducted by Bob Prince. The legendary Jim Hall is featured as guest guitarist, playing yet another scintillating role and using his classic comping style. Hall is perhaps the most highly respected of all jazz guitarists for his good taste and witty inventiveness. Desmond has always been most familiar to the jazz public for his sweeping scale passages and his seemingly effortless spontaneity during periods of improvisation, although here he is often featured in a more lyrical ballad style on such romantic tunes as "My Funny Valentine", "Late Lament", and "Then I'll Be Tired of You." This album is a highly innovative and meticulously crafted work, reflecting the ongoing success of both Desmond and Hall within the 1960s and the cool jazz period. Both of these musicians spent time working with Dave Brubeck and later lent themselves to many of Antonio Carlos Jobim's bossa nova projects. The arrangements are extraordinary throughout this collection, including the charming "Valentine", which begins with a fantastic Elizabethan flavor. The intro sets up the mood to carry Desmond into the first chorus, which then glides into a 20th century style. The tune "I Should Care" is »a shimmering debt to Ibert and one of the most imaginative blendings you will ever hear of strings, reeds, French horn and harp,« according to the liner notes. The tone of the album: lush, reflective, thought-provoking, and soul-stirring. This work is quite a plus for any listener and especially those who consider themselves avid fans of Paul Desmond.

Wie beabsichtigt präsentiert dieses Album den Alt-Saxophonisten Paul Desmond, wie man ihn noch nie zu hören bekam - mit einem Streichorchester als Hintergrund. Diese Platte voller wunderschöner Jazz-Standards wie "My Funny Valentine", "I've Got You Under My Skin" und "Body And Soul" ist sehr vielfältig in ihrem Gefüge und dennoch zart und heiter in ihrer Gesamtstimmung. Ihr unverhohlener Zweck: die Seelen ihrer Hörer zur Ruhe zu bringen. Desmonds Stil und Klangfarbe schimmern in verlockender Weise, und die Platte ist voller Melodien, die es keineswegs verfehlen, den anspruchsvollen Jazz-Hörer anzuregen. Desmonds Melodien sind in beredter Weise detailreich und in zauberhaft in das Streichorchester verwoben, bearbeitet von Bob Prince, der auch dirigiert. Der legendäre Jim Hall ist Gast-Gitarrist, er spielt hier eine weitere funkelnde Rolle und nutzt seinen klassischen Begleitstil. Hall gilt vielleicht als meistrespektierter Jazz-Gitarrist wegen seines guten Geschmacks und seiner ideenreichen Erfindungsgabe. Desmond war beim Jazz-Publikum immer besonders bekannt für seine Passagen langer Läufe und seine mühelos scheinende Spontaneität während seiner Improvisationsphasen, obwohl er hier öfter mit einem eher lyrischen Balladenstil mit so romantischen Songs wie "My Funny Valentine", "Late Lament" und "Then I'll Be Tired of You" präsentiert wird. Dieses Album ist ein hochinnovatives und aufs sorgfältigste gearbeitetes Werk, das den anhaltenden Erfolg von sowohl Desmond als auch Hall während der 1960er Jahre und der Cool Jazz Periode reflektiert. Beide Musiker haben eine Zeitlang mit Dave Brubeck zusammengearbeitet und beteiligten sich später an etlichen von Antonio Carlos Jobims Bossa Nova Projekten. Die Arrangements sind außergewöhnlich bei allen Stücken dieser Kollektion, das bezaubernde "Valentine" inbegriffen, das mit einem fantastischen elisabethanischen Anklang beginnt. Diese Einleitung erzeugt eine Stimmung, die Desmond bis zum ersten Refrain führt, der dann in einen Stil des 20. Jahrhunderts hinübergleitet. Der Song "I Should Care" ist »ein leuchtender Tribut gegenüber Ibert und eines der einfallsreichsten Arrangements von Streichern, Bläsern, Waldhorn und Harfe, die Sie je zu hören bekommen werden« wie auf der Coverrückseite zu lesen ist. Die Stimmung dieses Albums: üppig, nachdenklich, zum Denken anregend, die Seele bewegend. Dieses Werk ist zum Vorteil für jeden Hörer, aber besonders jene, die sich als eifrige Fans von Paul Desmond betrachten.

Vinyl records carry warranty of 2 years if treated properly. More info find here. No returns of used product.