Warren Zevon had toured for quite some time as a songwriter in the rock scene, released a few singles and landed a flop with his debut LP in 1969 before the tide finally turned. Roughly ten years later, his live album – put together from a five-day residency at the Roxy Theater in West Hollywood – entered the annals of vinyl history as one of the best live albums of all time and was awarded four stars by the magazine Rolling Stone. Ambiguously entitled by the comprehensively educated Zevon, who had been confronted with the tough side of show business, "Stand In The Fire" delivers genial simple pure and straightforward rock right from the start, which hit the public with a vengeance. Full of vim and elation, the band pours out the significant, biting verses with fire ("Jeannie Needs A Shooter") and fuels the emotional inferno with high-speed bursts of rock ("Excitable Boy"). Zevon proves his skills as a singer and songwriter in the ballad-like yet powerful "Mohammed’s Radio". In a direct comparison to this number we have the forthright, no-nonsense hit "Werewolves Of London" with its close harmonies. Just how Zevon manages to succeed in getting his delicate voice and lyrics over to the public is shown in the powerful mix of heavy and honky-tonk ("I’ll Sleep When I’m Dead") and finally in the thunderous final number – "Bo Didley’s A Gunslinger" – with its percussive and metrically complicated antiphony. This Speakers Corner LP was remastered using pure analogue components only, from the master tapes through to the cutting head. More information under http://www.pure-analogue.com. All royalties and mechanical rights have been paid.
Warren Zevon tourte bereits eine ganze Weile als Songwriter durch den Rock-Zirkus, hatte ein paar Singles veröffentlicht und war mit seiner Debüt-Platte 1969 so richtig auf die Nase gefallen, bevor sich das Blatt endlich wendete: Rund zehn Jahre später sollte ein Zusammenschnitt von fünf Nächten im Roxy-Theater von West Hollywood als eines der besten Live-Alben aller Zeiten (samt 4-Sterne vom Rolling-Stone-Magazin) in die Vinyl-Annalen eingehen. "Stand In The Fire", ein vieldeutiger Titel des künstlerisch umfassend gebildeten wie am harten Show-Business knabbernden Zevon, liefert zum Einstand genial einfachen Geradeaus-Rock, der den Nerv des Publikums ins Zentrum trifft. Aufgekratzt und spielfreudig feuert die Band auf bunt gebetteten Akkorden inhaltsreiche Text-Strophen in die Runde ("Jeannie Needs A Shooter") und schürt den emotionalen Brand mit hochtourigen Rock-Salven ("Excitable Boy"). Seine Qualitäten als Sänger und Liedschreiber beweist Zevon im balladenhaften wie stimmgewaltigen "Mohammed’s Radio". Im Vergleich dazu direkt und geradlinig bricht sich der Hit "Werewolves Of London" in engen harmonischen Kreisen die Bahn. Wie Zevon es gelingt, eher zarte Skills wie Stimmen und Wortgeflecht restlos rockig über die Bühne zu treiben, zeigt er im druckvollen Mix von heavy und honky-tonk ("I’ll Sleep When I’m Dead") und zum rauschenden Schluss mit perkussivem, metrisch verschachtelten Wechselgesang in "Bo Didley’s A Gunslinger". Diese Speakers Corner Produktion wurde unter Verwendung von analogem Masterband und Mastering 100% rein analog gefertigt. Mehr Informationen unter http://www.pure-analogue.com. Alle Lizenzen und GEMA-Beiträge wurden abgeführt.